FRESH
De ce sunt obligate femeile regale să poarte tiare la recepţii?
Zdob și Zdub a lansat PIESĂ NOUĂ! Roman Iagupov: Eroul clipului e ...
De ZIUA SA DE NAȘTERE a muncit! Edgar Ștefăneț, SURPRINS la miezul ...
Britney Spears şi-a schimbat look-ul, dar năravul ba

Pasha Parfeni CRITICĂ, într-o scrisoare deschisă, activitatea ministrului Culturii: „Mi-a rămas cel mai important lucru: inima Publicului! Ceea ce vă doresc și Dvs.”

Interpretul Pasha Parfeni a transmis, acum câteva zile, o nouă scrisoare deschisă ministrului Educației, Culturii și Cercetării, Monica Babuc, prin care-i critică activitatea și vorbește despre faptul că nu poate să desfășoare concerte în țară, din motiv că nu i se permite să închirieze sala necesară, informează SHOK.md.

Artistul a spus că speră la un răspuns din partea ministrului, precizând că „funcția de ministru Vă obligă juridic și moral să asigurați dreptul la libera exprimare oricărui cetățean, indiferent dacă viziunile acestuia coincid sau nu cu viziunile Dvs.”. „Doamna Ministru Babuc, în această iarnă intenționam să organizez o serie de concerte, și în acest scop am rezervat o sală de concerte încă în luna mai. Însă zilele trecute am fost anunțat aproape cu lacrimi în ochi, că, din păcate, nu va fi posibil să fac concerte în sala rezervată. Explicații: Nu putem. Nu ni se permite. Având în vedere intimidările celor care nu sunt “cuminți” îmi permit să nu divulg numele și alte detalii, ca să nu creez probleme persoanelor, care au ajuns ostatici ai acestei situații. Acum 2 ani, cînd am fost exclus din concertul “Potcoava de Aur” ați venit cu replica: „Nici Ministerul Culturii, nici eu personal şi nici echipa din care fac parte nu are nimic comun cu cele întâmplate la „Potcoavă de Aur”, iar învinuirile care mi se aduc sunt false şi lipsite de orice temei” (citat)”, a scris Parfeni, precizând că a primit, de-a lungul anilor, mai multe dovezi că au fost indicații să nu fie lăsat să activeze liber ca artist.

„Faptul că sunt interzis îl cunosc atât artiști, cât și regizori, prezentatori și tehnicieni ai scenei. Vă scriu, D-na Ministru, pentru că vreau să aduc în atenția publicului un adevăr dureros: Ministrul Culturii a devenit o unealtă pentru persecutări în mâinile regimului. Probabil, Dvs nici nu mă persecutați din motive personale”, mai menționează Pasha, adăugând: „eu am devenit o lecție pentru toți colegii mei, un exemplu de cum vor fi tratați și alții care se vor opune”.

De asemenea, artistul menționează că majoritatea colegilor „nu vă iubesc, dar în schimb se tem”. „Sunteți sigură că Vă regăsiți în această ipostază? Zilele regimului sunt numărate. Aceasta se simte peste tot, atât în convulsiile acestei guvernări cât și în discuțiile cu oamenii din toată țara. Neavând acces la multe dintre televiziunile, radiourile, scenele importante din Moldova, fiind lipsit de dreptul de a închiria o sală pentru concerte, mi-a rămas cel mai important lucru: inima Publicului. Ceea ce din suflet Vă doresc și Dvs! În pofida acestor interdicții sunt preconizate mai multe concerte și în Diasporă și în Moldova, pentru că oamenii întotdeauna îi susțin pe cei care sunt curajoși și liberi. Cultura nu este altceva, decât drumul catre Libertate! Vă rog, să nu mă împiedicați să rămân curajos și să mă exprim liber. Mai mult, Vă invit, cât nu e prea târziu și irecuperabil, să mergem împreună pe acest drum al libertății”, a conchis artistul.

SHOK.md

NOI 20, 2018 INAPOI LA ARHIVA