11 obiceiuri care dăunează vieții sexuale

 11 obiceiuri care dăunează vieții sexuale

O viață sexuală nefericită sau în impas nu apare mereu după ani de relație. Adesea, anumiți factori pot compromite intimitatea dintre tine și partener chiar de la începuturile relației. Ce mănânci, cum te odihnești, cum îți privești propriul corp sau cum comunici cu partenerul sunt elemente esențiale pentru o viață sexuală împlinită. Mai jos, regăsești câteva obiceiuri care îți pot pune piedici în activitatea amoroasă.

1.    Nu ai o alimentație sănătoasă

Fie că mănânci fast-food frecvent sau preferi să gătești mâncăruri bogate în carbohidrați rafinați, zahăr și grăsimi saturate și trans, felul în care mănânci poate impacta și calitatea vieții sexuale, printre altele. Acest lucru se întâmplă pentru că alimentele grele și sărace în nutrienți esențiali îngreunează circulația sângelui și îți afectează nivelul de energie în timpul actului sexual. Așadar, pentru a te bucura de nopți mai împlinite, încearcă să elimini, pe cât posibil, alimentele nehrănitoare și să le înlocuiești cu fructe, legume și proteine de calitate. Dacă nu consumi carne, îți poți lua proteinele din nuci, linte, fasole neagră, soia și lactate. În plus, o alimentație corespunzătoare te va face să te simți mai bine și să performezi eficient pe toate planurile, nu doar pe cel sexual.

2.    Consumi prea multă sare

Atunci când alimentele sărate fac parte din dieta ta alimentară de zi cu zi, riscul de tensiune arterială crescută devine mai mare, ceea ce are un impact direct asupra libido-ului. Așadar, hipertensiunea duce la scăderea nivelului de libido. Pentru a evita acest fenomen, încearcă să eviți alimentele semipreparate, care sunt de obicei bogate în sodiu, și ai grijă la cantitatea de sare pe care o folosești la gătit. Poți suplini nevoia de sare prin condimente și plante aromatice. În plus, nu uita să te hidratezi corespunzător.

3.    Ești mereu stresată

Stresul și îngrijorarea permanentă te pot stoarce de energie. Atunci când nivelul de hormoni de stres se află la cote maxime, pe perioade îndelungate, sistemul imunitar are de suferit, dar și apetitul pentru sex. Pentru a putea elimina stresul, trebuie să identifici, mai întâi, cauza, iar apoi să îi găsești o rezolvare. De asemenea, dacă este în firea ta să fii mereu în alertă și să te îngrijorezi pentru lucrurile mărunte, poți găsi activități mărunte care să îți atenueze starea. De exemplu, o baie fierbinte, câteva minute de meditație pe zi sau un hobby sunt doar câteva idei de relaxare la îndemâna oricui.

4.    Sari peste preludiu

Cercetările în domeniu susțin faptul că preludiul este foarte important pentru o experiență sexuală reușită. Așadar, nu sări peste acest pas, chiar dacă ești obosită sau ți se pare că nu ai timp. De asemenea, ajută să discuți cu partenerul tău despre acest aspect, pentru a identifica ce îți place, respectiv ce îi place lui, așa încât experiența preludiului să fie cât mai agreabilă.

5.    Ești mereu foarte ocupată

De multe ori, se întâmplă să avem perioade în viață în care simțim că nu avem timp de nimic. Acest lucru afectează în mod direct viața sexuală, care ajunge, mai mereu, la finalul listei de priorități. Pentru a-ți consolida relația și de a te bucura de o viață sexuală satisfăcătoare, este important să acorzi atenție aspectului, chiar și atunci când simți că nu ai timp. Într-adevăr, programarea timpului pentru sex poate fura din romantismul momentului, dar uneori se poate dovedi de real ajutor. Așadar, dacă atât tu, cât și partenerul, sunteți mereu ocupați, programați-vă un timp alocat special pentru o cină romantică în doi, urmată de o partidă în dormitor.

6.    Ești reticent/ă în a experimenta lucruri noi în dormitor

Uneori, stagnarea pe plan sexual derivă din reticența unuia sau a ambilor parteneri în a încerca poziții și trucuri noi. Rutina implică monotonie pe orice plan, dar mai ales pe cel sexual, iar monotonia duce la plictiseală și lipsă de chef. Așadar, gândește-te dacă nu este momentul să încercați ceva diferit în dormitor. De multe ori, aceasta este soluția revitalizării relației sexuale dintre doi parteneri.

7.    Nu îți exprimi dorințele

Dacă este ceva care te deranjează sau, din contră, ți-ai dori în interacțiunea din dormitor, este important să nu ascunzi sau să omiți acel lucru. Pe termen lung, un obicei incomod sau o anumită dorință se pot adânci, ducând la lipsă de satisfacție generală în timpul actului sexual. Așadar, încearcă să inițiezi o conversație sinceră cu partenerul, pentru a rezolva problema. Este posibil să ți se aducă și ție la cunoștință anumite lucruri pe care și le dorește sau care îi displac.

8.    Nu îți iubești corpul

Felul în care te percepi, respectul și iubirea pe care le acorzi propriului corp sunt foarte importante în felul în care te bucuri de actul sexual. Dacă nu ai suficientă încredere în tine sau nu îți iubești propriul corp, vei remarca faptul că apetitul tău sexual va scădea, în timp. De aceea, este important să lucrezi la stima de sine, să îți accepți corpul și să înțelegi că, în ochii partenerului, ești o persoană dezirabilă și frumoasă.

9.    Consumi alcool în exces

Un pahar de vin este mereu un prilej de relaxare, dar dacă obiceiul devine zilnic, sau obișnuiești să consumi mai mult alcool, în mod frecvent, vei remarca faptul că performanța ta sexuală nu mai este la fel de bună, iar apetitul sexual este în scădere. De aceea, este recomandat să consumi alcool cu moderație și, atunci când ești la o petrecere sau în oraș, să ai mereu o sticlă de apă la îndemână, pentru a nu te deshidrata.

10.    Nu te odihnești cum trebuie

Lipsa unui somn adecvat, adică opt ore pe noapte, la ore similare de adormire și de trezire, îți poate afecta apetitul sexual. În plus, cele mai recente cercetări confirmă faptul că femeile care se odihnesc corespunzător au o performanță sexuală mai reușită.

11.    Ești fumător/fumătoare

Fumatul este dăunător din multe puncte de vedere, iar printre acestea se numără și suprimarea apetitului sexual. Substanțele chimice din tutun afectează circulația sângelui, ceea ce, în mod indirect, duce la diverse probleme de natură sexuală, în special pentru bărbați, dar și pentru femei. Așadar, dacă aveai în plan, deja, să renunți la fumat, iată un motiv în plus pentru care merită să o faci.

Sursa:doc.ro

Verdis Sorina

https://shok.md/

Citește și