9 sfaturi esențiale pentru un corp frumos și sănătos

 9 sfaturi esențiale pentru un corp frumos și sănătos

Sănătatea este frumusețe – nu vei auzi niciodată un medic sau un nutriționist afirmând contrariul. Atenția la dietă, nutriție și un stil de viață sănătos nu au fost nicicând mai importante ca acum, când suntem zilnic supuși stresului, poluării și altor factori de mediu nociv care ne alterează starea de sănătate și senzația de bine, scrie SHOK.md cu referire la silvaniagourmet.

Dincolo de exerciții fizice, hidratare și odihnă din plin, un corp frumos și sănătos se menține cu o dietă echilibrată care îți va ajuta organismul să se lupte cu orice amenințare și care te va menține în deplină formă fizică și psihică. Hai să vedem astăzi împreună nouă sfaturi esențiale pentru un corp frumos și sănătos pe tot parcursul anului!

1. Consumă alimente variate

Organismul nostru are nevoie de toate categoriile de vitamine, minerale și nutrienți ca să își mențină suplețea dar și sănătatea. Unele substanțe nutritive trebuie luate din alimentație pentru că noi nu le procesăm în mod natural, de aceea este important să consumi cât mai multe vitamine (de aceea porțiile de fructe și legume zilnice chiar sunt obligatorii), dar și minerale care provin din diverse tipuri de carne.

Poți adăuga carnea de vânat la dieta ta și te vei bucura de un aport important de fier, calciu, zinc, magneziu, fosfor și potasiu, Omega 3 și Omega 6 și mai ales întreg complexul de vitamine B fără de care nu putem supraviețui. Nu uita lactatele, sursele de antioxidanți și sursele de grăsimi naturale.

2. Ai grijă la porții

Nutriționiștii insistă să mâncăm în porții mici, chiar dacă mai dese. Un truc interesant recomandat de unii specialiști este să folosești farfurii mai mici ori de câte ori mănânci, pentru că oamenii au în general tendința de a termina tot din farfurie, chiar dacă s-au săturat. O farfurie mai mică înseamnă că vei mânca exact atât cât îți trebuie, fără a face excese, evitând astfel și diverse probleme gastrice.

3. Citește etichetele de pe produsele din comerț

Eticheta alimentelor este esențială pentru ca tu să duci un stil de viață sănătos. În ultimii ani, producătorii de alimente se supun unor reguli din ce în ce mai stricte și fac tot posibilul să pună pe piață alimente curate, lipsite de conservanți, coloranți, E-uri, hormoni, antibiotice și altele.

Dincolo de numărul de kilocalorii la care trebuie să te uiți atunci când cumperi alimente, este din ce în ce mai important să te uiți și la celelalte date de pe etichetă: grăsimi saturate și nesaturate, sare, zahăr, E-uri etc. Nu demult am dezbătut pe larg semnificația etichetelor produselor alimentare, explicând noțiunile pe care trebuie să le cunoști.

4. Consumă o cantitate limitată de zahăr

Zahărul este inamicul sănătății tale din multe puncte de vedere. Problema cu zahărul este că el este prezent chiar și în alimentele care nu par a conține zahăr la prima vedere. Prezentat pe etichete sub denumirea de edulcorant sau zaharuri, zahărul, sub o formă sau alta există chiar și în produsele cu „zero zahăr” sau „light”.

Dincolo de faptul că zahărul contribuie masiv la aportul tău caloric zilnic, el este și una dintre cauzele principale ale diabetului sau obezității patologice – boli de care suferă deja milioane de oameni pe tot globul.

5. Elimină grăsimile trans

Grăsimile trans sunt o problemă globală – și una atât de gravă încât există legislație europeană care interzice introducerea acestor grăsimi în produsele alimentare prezente pe teritoriul UE. Mai mult, și în Statele Unite se discută la nivel legislativ despre eliminarea totală a acestui tip de grăsimi din orice fel de produs alimentar.

Acizii grași trans-artificiali sau grăsimile parțial hidrogenate (așa cum le mai poți întâlni pe etichetele unor produse) folosesc în industria alimentară la intensificarea aromei, texturii și rezistenței hranei, prelungindu-le prospețimea și durata de viață pe raft. Problema cea mai mare este că ele contribuie la creșterea colesterolului rău, distrugându-l pe cel bun. Chiar dacă este puțin probabil să dai de astfel de produse la supermarket, este bine să citești eticheta cu atenție.

6. Scade cantitatea de sodiu și crește-o pe cea de potasiu

Dacă pe o etichetă vezi că un produs conține o anumită cantitate de sodiu, trebuie să calculezi că 1 gram de sodiu echivalează cu 2.5 grame de sare. Ei bine, în mod normal, pentru a fi sănătos, ar trebui să consumi numai 5 grame de sare pe zi. Din păcate, statisticile spun că noi consumăm dublul acestei cantități, dacă nu și mai mult. Pe termen lung, consumul excesiv de sare duce la problem cu tensiunea arterială, sănătatea sistemului cardio-vascular, acumularea de kilograme în plus, aspect nesănătos și neplăcut al corpului, probleme de circulație și probleme renale.

Pe de altă parte, potasiul este considerat unul dintre cele mai prietenoase minerale pentru inimă. O dietă bogată în potasiu – desigur, în limite normale – protejează inima, aparatul circulator și colesterolul bun. Potasiul susține și funcțiile renale, sistemul nervos, sistemul muscular și funcționarea optimă a organismului. Potasiul este prezent într-o varietate mare de alimente: legume, fructe, orez, pește și mai ales carne de vânat.

7. Alege mâncare în locul suplimentelor alimentare

Una dintre cele mai dezbătute probleme la ora actuală o reprezintă suplimentele alimentare și diversele tratamente așa-zis naturale pentru slăbit. Nu puține au fost cazurile în care suplimentele alimentare s-au dovedit nocive pentru sănătatea consumatorilor și destule cercetări au arătat că majoritatea pastilelor de slăbit fac mai mult rău decât bine celor care preferă astfel de “diete”.

Oricum, nimic nu se compară cu gustul unei salate de legume proaspete, cu aroma unei felii de carne slabă pe grătar sau cu deliciul unor fructe proaspete. Pe de altă parte, oricât de “naturale” par a fi suplimentele alimentare și ele au nevoie de conservanți, coloranți, arome artificiale sau alte chimicale care le cresc durata de viață la raft, le împiedică să se altereze, le dau gust sau culoare și le conferă efectul pe care se presupune că îl au.

8. Ai grijă la caloriile din lichide

Oricât de “light” ar fi o băutură carbogazoasă, ai grijă că aceasta conține nu numai foarte multe calorii, ci și mult zahăr. Indiferent sub ce formă îți este prezentată eticheta, trebuie să știi că 10 g de glucide prezente la 100 ml băutură sunt echivalente cu 20 de cuburi de zahăr la 1 litru de băutură.

Dacă faci parte dintre cei care sunt foarte atenți cu alimentația dar tot nu reușesc să scape de kilogramele în plus, probabil neglijezi caloriile lichide. Dacă vrei un suc răcoritor, încearcă să prepari acasă fresh-uri de fructe sau legume.

9. Limitează consumul de alcool

Ei bine, alcoolul ar trebui consumat în cantități moderate din foarte multe motive, dar dacă tot vorbim despre calorii, trebuie să știi că un mililitru de alcool conține minim 7 calorii. Acum poți calcula câte calorii consumi cu fiecare pahar de vin sau de tărie băute.

Alcoolul poate face ravagii asupra stării tale de sănătate, distrugându-ți încet și sigur trupul și psihicul atunci când este consumat în exces. Un pahar de vin roșu curat pe zi poate să îți protejeze inima și sistemul circulator, dar fii atent să nu exagerezi. Burta de bere nu este numai un mit urban!

Maria Palade

https://shok.md/

Citește și