Dana Markitan se retrage de la Eurovision, chiar în ziua audițiilor: „Jocurile cu duble standarde nu mă reprezintă”. Ce motive invocă artista
Una dintre concurentele înscrise la Selecția Națională Eurovision și-a anunțat retragerea chiar în ziua audițiilor. Este vorba despre Dana Markitan, care urma să participe cu piesa „Cry”, aceeași melodie cu care este înscrisă și Katy Rain, scrie UNIMEDIA.
„Uneori, cel mai puternic gest într-o competiție este să alegi să nu intri într-o competiție forțată.
În contextul preselecției Eurovision Moldova, aceeași piesă, acceptată anterior, a fost propusă simultan și unei alte artiste, bazându-mă pe încrederea că lucrurile sunt făcute cu onestitate și respect față de artiști.
Ulterior, mi s-a propus să intru într-o competiție directă pe același material artistic — o situație pe care nu o consider corectă nici față de artă, nici față de public, nici față de mine însămi.
Am ales să fac un pas înapoi, oferindu-i colegei mele, Katy, posibilitatea de a merge mai departe. Îi doresc sincer succes. Piesa Cry îmi este foarte dragă — am investit în ea suflet, muncă, antrenament și încredere.
Tocmai de aceea am considerat că demnitatea artistică este mai importantă decât orice etapă sau concurs.
Cred cu tărie că muzica trebuie să unească, nu să creeze dueluri de interpretare. Jocurile cu duble standarde nu mă reprezintă.
Consider, de asemenea, că într-o situație delicată, unică și fără precedent pentru Moldova, o comunicare directă între organizatori și artiști, înainte ca piesele să fie făcute publice, ar fi putut conduce la o soluție mai elegantă decât simpla întrebare: „cine o va cânta mai bine?”.
Drumul meu continuă cu alte piese, alte alegeri și aceeași sinceritate”, a scris artista pe rețele.
În data de 7 decembrie 2025, s-a încheiat perioada de depunere a dosarelor pentru Selecţia Naţională Eurovision 2026. În această etapă, Compania „Teleradio-Moldova” a recepţionat dosarele artiştilor interesaţi să reprezinte Republica Moldova la Concursul Internaţional Eurovision Song Contest 2026.
