TikTok anunță război dezinformării? VEZI ce videoclipuri elimină imediat
TikTok luptă cu dezinformarea de pe platforma sa și interzice conținutul care contravine „consensului științific stabilit”, transmite playtech.ro.
Luna trecută, TikTok și-a actualizat regulile comunității pentru a adăuga politici care interzic videoclipurile cu informații greșite despre schimbările climatice în aplicație. După cum notează The Daily Beast, schimbarea a intrat în vigoare pe 21 aprilie. Potrivit anunțului platformei, TikTok nu va mai permite conținut care „subminează consensul științific bine stabilit” cu privire la criza climatică.
Cu toate astea, platforma de socializare TikTok va permite în continuare oostarea de videoclipuri care abordează discuții despre schimbările climatice, cum ar fi politicile guvernamentale legate de acestea, atât timp cât acestea nu contravin consensului științific. Cu toate acestea, va începe să șteargă conținutul care încalcă noua sa politică, iar orice utilizator care caută informații despre climă va fi direcționat către „informații autorizate” pe care TikTok a decis să le distribuie, în parteneriat cu Națiunile Unite.
Ca referință, în anul 2022, cercetătorii de la NewsGuard au publicat un raport despre dezinformare. Astfel, ei au descoperit că TikTok este plin de informații false despre, printre alte subiecte, schimbările climatice, iar căutarea termenului aduce sugestii de căutare precum „schimbările climatice dezmințite” și „schimbările climatice nu există”. Pentru context, în perioada de vârf a pandemiei, căutarea videoclipurilor cu Covid-19 au adus, de asemenea, sugestii care includ „vaccin covid HIV”.
În plus, dezinformarea a fost răspândită în special în timpul sezonului alegerilor prezidențiale din SUA, pe platformă. Acesta a sfârșit prin a elimina peste 300.000 de videoclipuri legate de alegeri și peste 50.000 de videoclipuri care împărtășeau informații greșite despre Covid-19.
Așadar, atunci când TikTok și-a introdus noua politică privind schimbările climatice, a adăugat și noi reguli care acoperă tehnologia AI care creează conținut. Toate media manipulate sau create digital pe TikTok trebuie acum să vină cu eticheta corespunzătoare, cum ar fi „fals” sau „alterat”.