A înnebunit lumea și costă până la 300 de dolari: Ce este Labubu, „creatura” cu urechi mari, zâmbet larg şi dinţi ascuţiţi, pentru care se bat oamenii în rând la magazin

Labubu, creatura cu urechi ascuțite și rânjet malițios, a devenit o senzație internațională. Păpușa a cucerit mii de persoane și a triplat profiturile companiei chineze care le crează, scrie presa română.
Ce este, mai exact, Labubu
Este o întrebare care încă îi pune pe gânduri pe mulți – și chiar și cei care știu răspunsul nu pot explica pe deplin amploarea fenomenului. Labubu este atât un personaj fictiv, cât și un brand în sine. Numele nu are o semnificație anume, fiind asociat cu seria de jucării “Monsters”, creată de artistul din Hong Kong, Kasing Lung.
Potrivit descrierii oficiale de pe site-ul Pop Mart, Labubu este “bun la inimă și dorește mereu să ajute, deși adesea face, din greșeală, exact opusul”.
Labubu a apărut în diverse ediții ale seriei “Monsters”, precum “Big into Energy”, “Have a Seat”, “Exciting Macaron” sau “Fall in Wild”. De asemenea, universul Labubu include alte personaje populare: liderul de trib Zimomo, iubitul acesteia Tycoco și prietena Mokoko – fiecare având propriile versiuni de păpuși.
Pentru un necunoscător, unele păpuși pot părea identice, dar pentru fani diferențele sunt clare, iar popularitatea Labubu a propulsat și celelalte personaje din univers.
Cum a cucerit Labubu lumea
Inițial, popularitatea păpușilor Labubu s-a limitat la China. Potrivit lui Ashley Dudarenok, fondatoarea firmei de cercetare ChoZan, succesul lor a început la finalul anului 2022, pe măsură ce China ieșea din pandemie.
“După pandemie, mulți căutau o evadare emoțională… iar Labubu era exact personajul perfect – fermecător, dar haotic. Era simbolul anti-perfecționismului”, explică ea.
Într-o piață online extrem de competitivă cum e cea chineză, puține trenduri ajung dincolo de granițe. Labubu a fost una dintre excepții – faima sa s-a extins rapid în Asia de Sud-Est.
Fiona, stabilită în Canada, spune că a aflat despre Labubu de la prieteni filipinezi în 2023 şi a început să le cumpere imediat
“Mi se par drăguți, dar faptul că sunt tot mai populari îi face și mai irezistibili. Cu cât e mai dorit, cu atât îl vreau mai mult. Soțul meu nu înțelege de ce o femeie de 30 de ani e atât de obsedată de o păpușă… și de ce mă interesează atât de mult culoarea”, a spus ea.
“E cam cât un accesoriu pentru geantă, deci accesibil pentru majoritatea cunoscuților mei”, a adăugat ea.
Popularitatea a explodat în aprilie 2024, după ce vedeta K-pop Lisa (Blackpink), originară din Thailanda, a postat imagini cu păpușile pe Instagram. A urmat Rihanna, care a fost surprinsă cu un Labubu agățat de geanta ei Louis Vuitton în februarie. În aprilie, Kim Kardashian și-a prezentat colecția de 10 păpuși, iar în mai, David Beckham a postat o fotografie cu o păpușă oferită fiicei sale.
Cât costă păpușa
Potrivit informațiilor, prețul păpușii Labubu variază de la 8 dolari în magazinele Pop Mart din China, până la peste 300 de dolari pentru ediții limitate.
În mod obișnuit, o figurină standard costă între 20 și 40 de euro în Europa, iar modelele rare pot ajunge la sume exorbitante.