BMW se alătură celor de la Toyota: În ce vor nemții să investească

 BMW se alătură celor de la Toyota: În ce vor nemții să investească

Trecerea către vehicule electrice este problema momentului pentru mulți producători de automobile. Pe lângă mărcile electrice de tip boutique precum Rivian, Tesla și Lucid, producătorii de echipamente originale din întreaga lume anunță că gamele lor vor fi „complete electrice până în 20XX”. Cu toate acestea, există încă unele rețineri, scrie SHOK.md cu referire la playtech.

Honda produce un singur vehicul electric, în ciuda angajamentului de a crește producția de vehicule electrice până în 2030. Toyota încă investește bani serioși în hidrogen, în ciuda mașinilor precum bZ4X și BMW, ei bine, BMW pur și simplu are o reticență când vine vorba de mașini electrice.

În ciuda introducerii modelelor BMW X5 Hybrid și BMW iX, marca susține în continuare că mașinile 100% electrice nu sunt drumul de urmat. De aceea, a vrut să reamintească tuturor la o masă rotundă că brandul bavarez este încă foarte interesat de hidrogen.

Membrul consiliului de conducere al BMW responsabil de vânzări și marketing, Pieter Nota, a spus că BMW este încă implicat în dezvoltarea sistemului de propulsie cu hidrogen. Nu există o metaforă mai bună pentru declarațiile lui Nota decât prototipul BMW iX5 Hydrogen, care va fi lansat în 2023.

Mașinile pe hidrogen, alternativa perfectă

Cu toate acestea, în ciuda faptului că marca își afirmă angajamentul față de hidrogen, BMW știe că va fi un drum lent către o mașină cu hidrogen complet pregătită pentru producție pentru piața globală. iX5 nu va fi produs în serie, cel puțin nu inițial. În schimb, BMW spune că o flotă mică de SUV-uri cu hidrogen va fi pusă la dispoziția presei, VIP-urilor și anumitor clienți. Pariăm că doar cei mai fideli cumpărători ai BMW vor avea șansa de a încerca mașina cu hidrogen a mărcii.

Cu toate că este grozav că BMW vrea să ducă mașina pe benzină într-un viitor mai eficient, suntem încă sceptici cu privire la saltul la hidrogen. BMW spune că va dura doar 3-5 minute pentru a umple celulele de combustibil ale unui X5 cu hidrogen, dar nu asta este problema. Problema este infrastructura hidrogenului. Nu există în lume destule stații de încărcare pentru hidrogen.

Cu toate acestea, BMW spune că încă simte că energia hidrogenului ar putea fi utilă pentru vehiculele de lungă distanță în viitor. Ne gândim la logistică. BMW ar putea integra o flotă de mașini cu hidrogen în propria infrastructură de călătorie corporativă, oferind alimentare aproape oriunde cu un logo BMW în față, de la fabrici până la dealeri. Cum se vor desfășura toate acestea pentru BMW rămâne de văzut, iar următoarele mișcări vor fi probabil anunțate înainte de debutul iX5 Hydrogen.

Maria Palade

https://shok.md/