Ce alimente să eviți dacă suferi de oboseală

 Ce alimente să eviți dacă suferi de oboseală

Poate că este vorba despre câteva ore de somn lipsa… Poate că este suprasolicitarea. În majoritatea cazurilor însă, oboseală nu este cauzată doar de lipsa somnului sau de suprasolicitare, ci mai ales de o alimentaţe nesănătoasă, deficitară în nutrienți esențiali, scrie SHOK.md cu referire la doc.

Pentru că da, mâncarea poate fi atât o cauza, cât și un remediu al oboselii cronice și al asteniilor sezoniere!

Iată ce alimente trebuie să eviți dacă vrei să fii plină de energie.

1. Pâinea albă, produsele de patiserie, foietajele

Carbohidrații sunt combustibilul de baza al organismului, însă există carbohidrați buni și carbohidrați răi.

Cei răi, cu indice glicemic crescut sunt prezenți în pâinea albă și toate produsele obținute din făină albă. Aceștia sunt lipsiți de nutrienții esențiali – vitaminele și mineralele – care ne mențin energia și bună funcționare a întregului organism pe tot parcursul zilei.

Mai mult decât atât, nu conțin fibre, așadar se absorb rapid, cresc brusc glicemia și nu oferă acel flux constant de energie furnizat de pâinea și cerealele integrale.

2. Carnea procesată, mezeluri, fast food

Conținutul ridicat de grăsimi săturate (rele) din carnea de la fast-food, mezeluri, cârnăciori, salamuri, carne grasă ori prăjită, ne induc rapid, după ce le consumăm, o stare de oboseală teribilă. Asta pentru că organismul cheltuie multă energie pentru a le digera și metaboliza, lăsându-ne astfel fără energia potrivită pentru a ne continuă activitățile cotidiene.

În plus, carnea procesată este bogată în sodiu, conservanți (E-uri) și alți compuși (amelioratori de gust, miros, etc) – toxici pentru ficatul nostru, care ar putea încetini procesele de digestie, detoxifiere și regenerare ale organismului.

3. Dulciurile, zahărul concentrat, snacksurile

Este deja binecunoscut că zahărul oferă pentru puțin timp o falsă senzație de energie, urmată de o cădere vecină cu epuizarea. Mai mult, declanșează o secreție excesivă insulină, ceea ce expune organismul la risc crescut de a dezvoltă diabet zaharat.

Cu atât mai periculos este zahărul, cu cât în general se regăsește deobicei în alimente compuse alături grăsimi săturate care cresc riscul de a dezvoltă infarct și accident vascular cerebral.

Îți sugerăm să comanzi online alimente sănătoase pentru a-ți menține o sănăate de fier!

Maria Palade

https://shok.md/

Citește și