Cinci lucruri, pe care şoferii începători nu trebuie să le facă iarna

 Cinci lucruri, pe care şoferii începători nu trebuie să le facă iarna

Şoferii care au experienţă în arta condusului ştiu despre aceste lucruri. Însă dacă vă număraţi printre automobiliştii începători care de curând şi-au luat permisul, pur şi simplu sunteţi obligaţi să memoraţi că nu trebuie, scrie SHOK.md cu referire la autoblog.md.

1. Să mergeţi iarna ca vara, şi încă având cruise control-ul activat

Cel mai frecvent o astfel de greşeală o fac proprietarii de maşini cu tracţiune integrală. Dacă vă gândiţi că iniţialele 4×4 de pe aripă sau uşa portbagajului vă vor rezolva toate problemele, atunci vă înşelaţi amarnic.

Da, pornirea de pe loc cu o astfel de maşină este mult mai uşoară, însă sistemul de tracţiune integrală nu are nicio legătură cu mecanismele de frânare! Din cauza senzaţiei tolerante că automobilul AWD va face faţă oricărei situaţii, deseori se întâmplă neplăceri.

2. Să nu curăţiţi blocurile optice

Iarna nu este periculoasă pentru şoferi din cauza gheţii de pe carosabil, ci şi din cauza că nopţile sunt mai lungi, iar vizibilitatea este mai mică. Astfel, nu trebuie să uitaţi să curăţiţi mai frecvent blocurile optice, şi nu o dată în lună ci la începutul fiecărei călătorii!

Iată un tabel, ce-i drept în limba rusă, însă pentru a înţelege cât de mult afectează vizibilitatea farurile murdare este suficient. Dacă vara, datorită carosabilului uscat şi a pneurilor, maşina poate opri suficient de repede în cazul în care un copil apare de nicăieri pe stradă, atunci iarna alţi 5-10 metri suplimentari care îi pot oferi farurile nu strică! Reţineţi asta!

3. Să vă încredeţi complet în etichetele de pe produse

Dacă prognoza meteo vă va comunica, că săptămâna viitoare temperatura aerului va fi de exemplu -10 grade Celsius, atunci nu trebuie să cumpăraţi o soluţie pentru spălatul parbrizului pe care scrie neapărat “-10 C”.

Asta pentru că în primul rând meteorologii doar prognozează vremea, iar în al doilea rând temperatura este mai mică noaptea decât ziua. În al treilea rând nu credeţi tot ce scrie pe etichete!

Experienţa arată că inscripţia “-10 C” înseamnă că la această temperatură soluţia se va transforma în gheaţă. Mai mult, la -7 C aceasta se va preface deja într-un jeleu.

De aceea reţineţi: dacă peste câteva zile sinopticienii promit temperaturi reci, atunci nu trebuie să aşteptaţi îngheţurile! Cumpăraţi din timp şi turnaţi în rezervorul necesar soluţie care are “o mai mare rezervă de grade sub zero”.

4. Să nu curăţiţi geamurile înainte de călătorii

Vă grăbiţi la serviciu sau vă este lene să curăţiţi geamurile de zăpadă sau gheaţă? Atunci trebuie să ştiţi că riscul unui accident rutier vă paşte. Imediat de la pornirea de pe loc şoferul nu poate observa la timp o altă maşină care se mişcă în aceeaşi direcţie sau un pieton. Aşa că învăţaţi-vă din greşelile altora.

5. Să nu curăţiţi zăpada de pe acoperiş

Imediat cum veţi începe să acceleraţi, “căciula” de zăpadă va începe să se împrăştie şi poate pune în pericol şoferii care se deplasează în spate prin faptul că li se reduce vizibilitatea. Ulterior, dacă se va întâmpla să frânaţi, maşina din spate se va opri în dvs.

În mod formal automobilistul din spate va fi vinovat. Însă vă doriţi apoi bătăi de cap prin înregistrarea accidentului de poliţie, perfectarea documentelor la compania de asigurări şi ulterior la service pentru reparaţii? Dacă nu, atunci nu uitaţi de cultura elementară şi respectul faţă de alţii.

Maria Palade

https://shok.md/

Citește și