Comisia Europeană cere WhatsApp să informeze mai bine utilizatorii în legătură cu confidențialitatea datelor lor

 Comisia Europeană cere WhatsApp să informeze mai bine utilizatorii în legătură cu confidențialitatea datelor lor

Comisia Europeană și Rețeaua de cooperare în materie de protecție a consumatorilor (CPC) au cerut WhatsApp să ia măsuri pentru a răspunde preocupărilor în ceea ce privește actualizările privind condițiile sale de furnizare a serviciilor și politica de confidențialitate și să informeze în mod clar consumatorii cu privire la modelul lor de afaceri, informează SHOK.md, cu referire la digi24.ro

WhatsApp este invitată în special să arate modul în care intenționează să comunice orice actualizări viitoare ale condițiilor sale de utilizare și să facă acest lucru astfel încât consumatorii să poată înțelege cu ușurință implicațiile unor astfel de actualizări și să poată decide în mod liber dacă doresc să utilizeze în continuare WhatsApp după aceste actualizări, potrivit unui comunicat al Comisiei Europene.

De asemenea, WhatsApp trebuie să clarifice dacă obține venituri din politicile comerciale referitoare la datele utilizatorilor.

„WhatsApp trebuie să se asigure că utilizatorii înțeleg ceea ce acceptă și modul în care datele lor cu caracter personal sunt utilizate în scopuri comerciale, în special pentru a oferi servicii unor parteneri de afaceri. Mă aștept în continuare ca WhatsApp să respecte pe deplin normele UE care protejează consumatorii și drepturile lor fundamentale”, a spus Didier Reynders, comisarul european pentru justiție.

Comisia Europeană a trimis WhatsApp o primă scrisoare în ianuarie 2022, deoarece mai multe actualizări ale condițiilor sale de utilizare efectuate în 2021 au fost problematice pentru consumatori. Ca răspuns, WhatsApp a demonstrat că a furnizat utilizatorilor informațiile necesare cu privire la astfel de actualizări, inclusiv prin intermediul unor notificări în aplicație sau al serviciului său de asistență.

Cu toate acestea, informațiile furnizate de WhatsApp sunt considerate insuficiente și derutante pentru utilizatori. WhatsApp are acum la dispoziție o lună pentru a le demonstra autorităților de protecție a consumatorilor că practicile sale respectă legislația UE privind protecția consumatorilor.

Citește și