Dieta care subțiază sângele. 12 alimente care nu trebuie să lipsească din alimentația celor cu probleme cardiovasculare

 Dieta care subțiază sângele. 12 alimente care nu trebuie să lipsească din alimentația celor cu probleme cardiovasculare

Organismul are propriul mod de a se se apăra împotriva hemoragiilor prin închegarea sângelui. Însă, în cazul anumitor afecțiuni, este recomandat ca sângele să fie cât mai subțire, prevenind apariția cheagurilor, ce pot pune viața în pericol, scrie SHOK.md cu referire la sorriso.

Bătăile neregulate ale inimii, adică fibrilațiile atriale, defectele congenitale, precum și operațiile predispun la apariția cheagurilor de sânge, care pot provoca accidente vasculare cerebrale. Pe lângă medicamentele prescrise de medic, unele alimente au rolul de a subția sângele. Cantitatea acestor alimente trebuie stabilită de medicul specialist, în caz contrar sângele se poate subția prea mult.

Alimente bogate în vitamina E
Având proprietăți antioxidante, vitamina solubilă E are rolul de preveni îngroșarea sângelui. Uleiurile vegetale, presate la rece, cum sunt cele de floarea-soarelui, de măsline sau de struguri, ovăzul, năutul, nucile, migdalele și spanacul sunt alimente bogate în vitamina E care nu trebuie să lipsească din alimentația celor cu probleme cardiovasculare.

Peștele gras
Tonul, somonul și macroul sunt peștii cu un conținut ridicat de acizi grași esențiali Omega-3. Sunt de ajuns cel puțin 2 porții de pește gras pe săptămână pentru a reduce riscul apariției bolilor cardiovasculare. Pe lângă faptul că scad valorile trigliceridelor și ale tensiunii arteriale, acizii Omega-3 au proprietăți anticoagulante și sunt recomandați celor care suferă de ateroscleroză.

Magneziu, pentru vasele de sânge
Bananele, seminţele de susan, cele de floarea-soarelui, cerealele integrale şi ciocolata neagră sunt surse de magneziu. Acest mineral ajută la scăderea colesterolului rău şi astfel sunt protejate vasele de sânge, care îşi recapătă elasticitatea, ceea ce scade riscul apariţiei unui accident vascular cerebral.

Ghimbirul
Deşi este cunoscut mai mult pentru că alungă stările de greaţă, cercetătorii de la Centrul Medical Universitar din Maryland, Statele Unite, au descoperit că ghimbirul poate preveni apariţia cheagurilor de sânge. Adăugat în preparate sau consumat sub formă de ceai, el protejează vasele de sânge şi previne astfel bolile cardiovasculare şi producerea accidentului vascular cerebral. În acelaşi timp, ghimbirul conţine salicină, componenta principală a aspirinei, recomandată celor bolnavi de inimă. Alte condimente recomandate pentru subţierea sângelui sunt ceapa, usturoiul şi hreanul.

Vinul roşu conţine resveratrol, o substanţă cu rol în subţierea sângelui, împiedicând alipirea trombocitelor, a celulelor implicate în formarea cheagurilor de sânge. Cantitatea ideală este de 1 pahar de vin roşu pe zi.

Alimentele ce favorizează creşterea vâscozităţii sângelui şi pot duce la apariţia cheagurilor sangvine sunt în marea majoritate bogate în vitamina K. Pe de altă parte, aceasta previne calcifierea arterelor şi asigură protecţie împotriva afecţiunilor hepatice, osoase şi a cancerului de prostată.

Printre acestea, se numără legume precum fasolea verde şi boabe, mazărea verde, morcovii cruzi, ţelina crudă, varza, conopida fiartă, castraveţii muraţi şi roşiile. În categoria alimentelor care trebuie consumate cu moderaţie se află şi prunele uscate, iaurtul, sana şi kefirul, precum şi condimente: oregano, piper negru, cimbru uscat şi busuioc uscat.

Maria Palade

https://shok.md/

Citește și