FRESH
(video) Rezultatul se vede pe față! Un bărbat vrea să se transforme ...
Au lăsat politica la o parte și au plecat în cluburi de noapte. Mai ...
La o zi de la naștere, Katy Black și-a arătat bebelușul! Vezi prima ...
O femeie a fost condamnată la un an de închisoare, după ce şi-a ascuns ...

Premieră istorică în Moldova: Hi-Duk, primul offroader 100% electric, creat de o echipă de moldoveni!

Zi cu adevărat istorică în Moldova, a fost chiar ieri. Sa lansat primul offroader 100% electric, creat în țara noastră, de o echipă de moldoveni, scrie SHOK.md, cu referire la UNIMEDIA.

Potrivit PiataAuto.md, echipa pentru dezvoltarea acestui proiect e formată din Oleg Sargu, născut la Străşeni şi absolvent al Georgia Institute of Technology din SUA, şi Maxim Conoplin, absolvent al Coventry University din Marea Britanie. Oleg a lucrat 12 ani în SUA în domeniul marinei mecanice şi logisticii, iar Maxim a lucrat în echipa fostului designer-şef Volvo Cars, Steve Harper, care îşi crease o companie proprie în Marea Britanie.

Aşadar, după multă muncă, a venit momentul în care aceşti oameni minunaţi pot să prezinte primul offroader electric creat în Moldova! Acesta are şi un nume foarte curios — Hi-Duk. La prima vedere, cel puţin vizual, pare codificat şi internaţional, dar dacă-l citeşti cursiv, obţii numele „Haiduc”. Aşa l-au botezat băieţii la etapa de proiect, încă nu erau siguri că acesta va rămâne, dar aşa ni l-au spus nouă, când am fost în atelierul lor de lucru de la Fablab, ca să vedem în premieră acest offroader moldovenesc. Şi noi zicem că numele de Hi-Duk i se potriveşte perfect!

Aşadar, ce e Hi-Duk? Ce e această creaţie minunată care pretinde a fi primul offroader electric moldovenesc şi, dacă e să fim absolut sinceri, e şi primul automobil conceput şi creat în Moldova de la tractoarele Vieru încoace!

Hi-Duk e un offroader utilitar, asta trebuie s-o spunem în primul rând pentru a seta aşteptările corecte. Nu e un SUV civil, cu care să călătoreşti cu familia la drum lung, ci un offroader creat pentru munci grele.

Vehiculul are gardă la sol de 23 cm şi e echipat, fireşte cu roţi de offroad. Dimensiunea anvelopelor e de 205/75 R 15, iar lungimea totală a lui Hi-Duk e de 3.32 metri, cu un ampatament de 2.42 metri, ceea ce-i asigură o geometrie foarte bună pentru offroad!

Hi-Duk-ul moldovenesc are tracţiune integrală! Ea e concepută în stilul modern al electromobilelor sofisticate, având două electromotoare, câte unul pe fiecare punte, care pune în mişcare acea puncte, motoarele fiind dirijate centralizat de către un controller. Acesta are grijă, în principiu, ca ambele punţi să fie motrice întotdeauna, într-un raport de 50:50, deci putem vorbi de o tracţiune integrală permanentă!

Aflați totul despre puterea Hi-Duk-ului moldovenesc, bateriile, autonomia, capacitățile lui, muncile pentru care e gândit să facă performanță și mai multe despre echipa care l-a creat în articolul dedicat de pe PiataAuto.md.


NOI 28, 2020 INAPOI LA ARHIVA


COMENTARII