„Lemne.net și iarna.md. Alo, Harward, avem o problemă”. Internauții, amuzați de site-ul lemne.md. Reacția lui Alaiba la glumele care au împânzit internetul

 „Lemne.net și iarna.md. Alo, Harward, avem o problemă”. Internauții, amuzați de site-ul lemne.md. Reacția lui Alaiba la glumele care au împânzit internetul
0Shares

Internetul a explodat, după ce astăzi, prim-ministra Natalia Gavrilița i-a dat termen ministrei Mediului, Iuliana Cantaragiu, pentru elaborarea site-ului lemne.md, mustrând-o în fața colegilor, pentru faptul că încă nu este gata. Internauții s-au amuzat pe seama denumirii site-ului pe care moldovenii vor trebui să verifice stocurile de lemne disponibile, iar deputatul PAS Dumitru Alaiba s-a arătat deranjat de reacția cetățenilor, scrie SHOK.md, cu referire la UNIMEDIA.

Internauții au făcut glume pe seama denumirii site-ului lemne.md, dar și a ideii de a lansa o asemenea platformă, în special din motiv că este destinată persoanelor cu venituri mici, care nu mereu au acces la internet.
De cealaltă parte, deputatul PAS Dumitru Alaiba s-a arătat deranjat de reacția moldovenilor.
„Critica e cea mai bună metodă de autocorectare. Foarte atent ascult criticile și încerc să învăț din ele. Pentru că nimeni nu e perfect.
O simplă pagină web – lemne.md – a fost luată în furci inclusiv de oameni educați. Și asta m-a întristat. Și nu m-a învățat nimic.
„Să faci un site pentru pensionarii din Moldova e nonsens și doar Harvardul poate face una ca asta” – cam din astea am observat.
Haideți să vedem cifrele.
Conform worlddata.info, conexiunea la internet în Moldova este una impresionantă. Date din anul 2020 (2 ani în urmă):
internet broadband: 719 mii utilizatori
internet fix: 1.03 mln utilizatori (astea în mare parte sunt în zonele rurale)
internet mobil: 3,42 mln utilizatori.
Tot asta, la o țară de 2 milioane și ceva de oameni. Iese cam două conexiuni la internet per capita. Sigur, unii au zero gadgeturi conectate, alții dispun de trei. Dar totuși, impunătoare statistică.
O pagină web e un instrument foarte util pentru că oricine poate petrece cât timp are nevoie pentru a studia și a se informa. Acolo poți pune mesajul principal pentru cei care au 2 minute, și poți pune informație detaliată pentru cei care dispun de toată ziua pentru a se documenta în detaliu. E ceva elementar și te costă doar câteva mii de lei.
Și da, este eficient.
Și poți încărca informație ceva mai multă decât într-un spot TV de 30 secunde.
Și te poți baza pe faptul că informația va ajunge la destinatar ceva mai uniform decât transmisă prin 900 de primării diferite, de exemplu (unde mai pui că nu ai primării în toate localitățile, dar internet – cam da).
Și oricine poate verifica dacă e veridică sau nu informația.
Va ajunge pagina asta web la 100% din pensionari? Desigur că nu. Nici un instrument nu este 100% eficient. Nici spoturile TV cu un buget de sute de mii de euro nu vor ajunge la 100% din grupul-țintă.
Au toți pensionarii acces la internet? Sigur că nu. Dar sunt și (mulți) care au. Și știm că pensionarii la sate știu bine să fac schimb de informație – atât veridică, cât și falsă, din păcate. Depinde cine ajunge primul la ei cu informația.
Și nu, asta nu înseamnă că nu vor fi alte eforturi de comunicare – TV, presă, social media. Dar asta e unul din ele.
Moldova este și ea în secolul 21. Și cetățenii săi tot. Inclusiv pensionarii. Recunoscând că pensionarii sunt cea mai vulnerabilă pătură a societății noastre, cu cele mai mici venituri, totuși, să admitem că avem și pensionari care au smartphone cu internet. Și din ăștia nu sunt unități. S-au învățat, sărmanii, unii de nevoie. Ca să poată vorbi cu copiii plecați la muncă departe de casă.
M-a cam intristat chestia asta, sincer.
Am ajuns să criticăm lansarea unei pagini care ține să informeze populația cât mai obiectiv. Înainte ca să vedem măcar conținutul ei (care sper să fie accesibil, nu așa cum știu autoritățile noastre să facă de obicei, că nu înțelegi nici pe dracul).
Și tot noi vrem digitalizare și vorbim de ani de zile că e mai bine să ai un site decât doar un funcționar șef nacealnik care îți explică așa cum știe el ce și cum să faci.
Din păcate azi am constatat că ne place să criticăm poate din inerție, poate din obicei, sau din plăcere, sau din dorința de a critica mai orice.
Partea bună – publicitate fără plată la o pagină web care SPER să aibă content util și calitativ pentru oameni”, a scris Dumitru Alaiba, într-o postare pe pagina sa de Facebook.
Prim-ministra Natalia Gavrilița spune că unii primari i-au comunicat despre anumite probleme cu distribuirea lemnului și cere o organizare mai bună. Aceasta a dat termen limită ministrei Mediului, Iuliana Cantaragiu, pentru elaborarea site-ului lemne.md, după ce a mustrat-o în fața colegilor. „Unele primării nici nu știu la ce ocol silvic să se adreseze, e o situație inacceptabilă”, a spus șefa Guvernului. În replică, ministra Mediului a spus că site-ul este în proces de contractare a companiei, iar termenul e de 2 săptămâni. „Până atunci stocurile pot fi văzute pe site-ul Moldsilva”. Răspunsul nu a încântat-o pe Gavrilița.
De altă parte, președintele Platformei DA, Dinu Plîngău critică crearea site-ului lemne.md în octombrie. „Poate că nu toată lumea înțelege că suntem deja în toamnă și că oamenii nu se vor încălzi pe Facebook”, a menționat acesta. Totodată, Plîngău a reacționat și la anunțul făcut de fostul prim-ministru Vlad Filat precum că dacă Guvernul nu va fi schimbat „vom avea o toamnă foarte fierbinte”: „Probabil își va trage și un amic ca prim-ministru”, a spus Plîngău.

 

0Shares