„Mi-am găsit copilul cu buza spartă, plină de sânge!” Caz șocant la o clinică din Chișinău. O dentistă, acuzată de diagnoze trucate și violență asupra copiilor

 „Mi-am găsit copilul cu buza spartă, plină de sânge!” Caz șocant la o clinică din Chișinău. O dentistă, acuzată de diagnoze trucate și violență asupra copiilor

Afraid young girl not allowing her dentist to take a look of her teeth

0Shares

Zeci de copii speriați după vizita la „Zâna Măseluță” și zeci de mii de lei aruncați în vânt pentru servicii stomatologice care nu ar fi fost prestate sau care ar fi fost prestate necalitativ. Mai mulți părinți au răbufnit după ce mama unuia dintre copiii care a fost tratat de o dentistă din capitală și-a exprimat nemulțumirea cu privire la atitudinea medicului față de minor, dar și refuzul de a oferi bon fiscal, după ce a primit banii. Am solicitat o reacție din partea doctoriței, la acuzațiile care i se aduc, dar și poziția Avocatului poporului pentru drepturile copilului, precum și a Serviciului Fiscal de Stat și pe cea a Agenției Naționale pentru Sănătate Publică. De asemenea, avocata Violeta Gașițoi a oferit câteva sfaturi persoanelor care au avut parte de cazuri similare, scrie SHOK.MD, cu referire la UNIMEDIA.

Dinți tratați la repezeală, sume imense pentru serviciile prestate, dar și mai grav, bruscarea micuților și violența verbală, iar în unele cazuri, chiar și fizică în adresa micilor pacienți. Acestea, dar și alte aspecte au fost invocate de părinții care susțin că și-au dus copiii la un centru privat din capitală, pentru a le trata dantura. Din experiențele proprii pe care le-au făcut publice pe rețelele de socializare, cazurile au avut loc ani la rând, însă toți tăceau din motiv că, credeau că „sunt singurii care au avut o astfel de situație”. În plus, în lipsa bonului pentru serviciul prestat, considerau că nu vor putea demonstra nimic.

Zeci de părinți s-au plâns pe rețele de socializare, după ce și-au dus copiii la stomatolog

Zeci de cazuri au ieșit la iveală după ce o mămică a decis să-și expună nemulțumirea pe o rețea de socializare și a povestit cum ar fi fost tratată, ea și copilul ei, de către dentista la care s-a adresat în baza recomandărilor de pe internet. În scurt timp, postarea acesteia a adunat numeroase comentarii, în care mai mulți părinți își împărtășeau experiența similară.

„Această situație a avut loc în luna aprilie. Copilul avea atunci 3 ani și 5 luni și am decis că este timpul să îi fac cunoștință cu medicul stomatolog. Ne-am programat la doamna Iana Stratu în baza recomandărilor, toate erau pozitive. Am venit la timp, dar am fost nevoiți să așteptăm 50 de minute, cine are copii mici mă va înțelege. Doctorița ne-a spus că avem 4 dinți stricați, am fost uimită, deoarece toți dinții par sănătoși, dar așa cum eu nu sunt medic, am decis să am încredere în profesionistă. Doamna a spus că poate să ne repare toți dinții în aceeași zi, însă eu am decis să o facem în cadrul a două vizite. A insistat să las copilul în cabinet și să ies, motivând prin faptul că în prezența mamei, copilul va fi mai capricios și se va teme mai tare și că în lipsa mea îi va fi mai ușor să se înțeleagă cu el. Cu părere de rău, limbă comună cu fiul meu nu a găsit, el a început să plângă foarte tare și să strige. Procesul de tratare a doi dinți cu curățarea a durat circa 10 minute, dar pentru că eram pentru prima oară la stomatolog, nu știam cât trebuie să dureze. Fiul meu s-a speriat foarte tare, a spus că mai mult nu va merge la stomatolog, cu greu l-am convins să mergem la alt medic și mare mi-a fost mirarea când nimeni nu mi-a cerut să ies din cabinet, copilul meu nu a plâns, iar dentistul a spus că nu avem nevoie de tratament, deoarece dinții sunt sănătoși. Peste o lună și jumătate s-au înnegrit plombițele, iar peste o săptămână una din ele a căzut, dar și o bucățică de dinte, doctorița nu mi-a răspuns la mesaje, pentru a-mi oferi o explicație”, a relatat Olesea Talmazan.

Părinții copiilor tratați acuză doctorița că le-ar fi aplicat plombe pe dinții sănătoși, pentru a câștiga mai mulți bani

În afară de faptul că nu li s-ar fi oferit bon pentru serviciile prestate, chiar dacă solicitau să facă plata cu cardul bancar, iar sumele erau de ordinea miilor de lei, oamenii suțin că medicul îi anunța că în loc de unul sau doi dinți, este nevoie să repare 4, 8 și chiar 12 dinți, iar dacă acceptau, toată lucrarea dura 10-20 de minute.

„Pe mine nu mă poate intimida nimeni și îmi asum tot ce spun, și anume că:

  1. Cecuri/bonuri fiscale nu se dau.
  2. Price-list nu există, prețurile sunt puse din cap.
  3. Modul de operare cu copiii este unul îngrozitor.
  4. Modul de dialog cu însuși părinții este unul arogant.
  5. Există o bănuială rezonabilă (fapt confirmat de mai multi parinit in postarea de ieri) că multe lucrări se fac artificial, fără a fi necesare din punct de vedere medical, cu scopul de a extrage cât mai mulți bani de la părinți. Părinții nu sunt lăsați să asiste și sunt manipulați ușor, întrucât 95%+ din noi nu posedă cunoștințe în acest domeniu și mergem pe bază de încredere”, a subliniat Teodor Martin, care susține că a fost și el cu fetița sa la tratament la medicul respectiv. El și soția sa declară că vor întreprinde toate demersurile pentru ca medicul să fie tras la răspundere și să nu mai activeze.„Urmează să mergem la alt medic să facem expertiza, ca să vedem ce a făcut ea 2 săptămâni în urmă, deși eu clar i-am zis că nu văd carie! Și nici lucru după asta n-am văzut pe dințișor, dar 2.400 lei am achitat pentru 20 de minute și 3 dințișori “necariați de fapt! Dar știți cum, te duci la medic, recomandat..: te gândești că știe ea mai bine decât tine! Bine că abia am ajuns la 10 mii, nu la 30 de mii ca alții, care au deschis ochii tot acum”, a precizat Irina Negritu.

„Am fost și eu cu fetița la această doamnă, prima dată i-a pus medicament și i-a curățat de carii și mi-a cerut 2900 lei, peste o săptămână am fost și i-a pus plombița și mi-a cerut 3000 lei, la fel mi-a spus că i-a făcut igienizarea. Fetița are 4 ani și prima dată am mers cu ea la stomatolog și eu ca mamă la fel am vrut să fiu lângă ea, căci nu știam cum va reacționa. Fetița plângea în cabinet, iar eu lângă ușa, la un moment asistenta a ieșit și îmi spune: doamnă, chiar e așa de greu de înțeles că trebuie să stai pe scaun, nu lângă ușă? Acele 30 de minute mi-au părut o veșnicie. Prețurile sunt exagerate”, a relatat Cristina Croitoru.

Cele mai grave acuzații țin de agresiunea fizică în adresa copiilor: „Mi-am găsit copilul cu buza de jos era spartă, curgea sânge”

„Noi am mers la o consultație, nici nu s-a uitat în guriță să vadă problema și ne-a spus că ea e gata să ne repare dinții fără anestezie totală, doar că soțul trebuia să îi țină mânuțele și piciorușele sau să le lege, la un copil de 1an și 5 luni”, a relatat Adriana Vadim.

„Am venit cu copilul mic la dumneaei, m-a întrebat din start câți dinți facem, i-am răspuns că e copil, cum putem să facem mai mulți, nu-i posibil, m-a rugat să ies, apoi copilul plângea, eu am deschis ușa și copilul era ținut de asistenta medicului, și mi-au zis că deja au reparat doi dinți, au cerut 900 lei. Când am ajuns acasă m-am uitat ce au tratat și am văzut că dinții ceia deja fuseseră tratați mai devreme, la altă clinică. Am telefonat medicul și i-am pus întrebări”, a relatat Nelly, mama unui copi de 3 ani și 4 luni.

„Noi am găsit-o pe Facebook și am telefonat-o. I-am spus că urmează să reparăm o măseluță, doar că este un pic agitat și fricos. La telefon mi-a spus că ea este foarte bravo și va face totul bine. Când am ajuns ne-a spus că va fi nevoie de o curățare a dinților și de reparat toate măsele, în timp ce am fost la alte clinici și doi medici ne-au spus că doar un dinte are nevoie de reparație. I-am spus că nu sunt de acord și că reparăm doar un dinte. Dumneaei m-a rugat să ies din cabinet, ca să găsească limbă comună, dar peste câteva secunde am auzit copilul meu țipând, plângea ca un copil speriat, nu unul mofturos. Când am intrat, copilul deja era în picioare, buza de jos era spartă, curgea sânge, iar ea mi-a spus: Acesta nu e copil, luați-l de aici, duceți-vă cu Dumnezeu, este un copil insuportabil. Copilul mi-a povestit că ea l-a izbit în scăunel și l-a lovit. La întrebarea mea de ce a procedat așa, ea mi-a răspuns că el a mușcat-o”, ne-a povestit Ana Petrova.

„Din păcate am avut și noi de suferit din partea acestei doamne stomatolog!!! Nu am avut curajul să scriu mai înainte, credeam că poate într-adevăr e ok așa cum tratează dumneaei dințișorii!!! Prima dată ne-am dus cu fetița când avea 2 ani și 8 luni, erau doi dinț din față cariați, însă ea mi-a zis că trebuie la toate măseluțele de pus plombițe, deoarece toate câte un pic sunt cariate, ceea ce eu nu am văzut, măseluțe perfect albe. Ok, ea totuși știe mai bine, am plombat toate măselele și 4 dinți din față. Și plus igienizare – 5000 de lei în 30 de minute. Fetița mea a avut așa un stres de mare, totuși să tratezi atât de rapid toată gura nu e normal… ne gândeam și noi că îi vom trata o dată și vom scăpa, dar nu a fost să fie. Peste un an observ că două măseluțe se înnegresc între ele, care au fost plombate. Doamna Iana ne zice că e vina noastră, căci trebuia să venim la fiecare 2 luni la igienizare. Soțului i-a zis să iasă după ușă, căci fetița e mare și trebuie să rabde. Asistenta atât de tare a ținut-o de față încât era vânătă toată, vânătăile au apărut spre seară. Așa de tare răcnea copilul meu, dar ea niciun stres. După ce a primit banii ne-a zis să nu mai venim la dumneaei, căci fetița strigă tare!!! Și da, nici prima oară, nici a doua nu a dat niciun cec. Soțul a vrut să se ducă a doua zi să-i arate ce au făcut din fața copilei noastre, însă eu l-am oprit! Acum îmi pare rău. Fetița noastră acum se teme foarte tare de medici, când îi vede începe a tremura!!!”, a povestit Iulia Cerchez.

Iar o internaută a relatat că a simțit pe propria piele ceea ce au povestit părinții copiilor, la același medic. „Eu am pățit-o pe propria piele, nu a copilului. Vreo 10 ani în urmă ”prin cunoștințe” mi-a fost recomandată să merg la ea. Și în acel cabinet pentru copii am trăit un calvar, cică nu mă prindea anestezia, scos nervul pe viu, de atunci am frică de stomatologi ca de moarte. În afară de faptul că am achitat câteva mii, am răbdat durerea unei măsele plombate aiurea, cu nerv încă lăsat acolo și inflamație încă vreo 5 ani, până când gata, nu am mai răbdat și am dat peste un stomatolog cu mâini de aur. Pe atunci credeam că eu sunt vinovată…dar iată că iese totul la iveală. Despre costuri tac, cecuri la fel…eu doar venisem ”prin cunoscuți””, a menționat Virginia Mandalac.

S-au găsut și părinți care apără doctorița și se declară mulțumiți de tratament, dar și de abordarea față de copii

Pe de altă parte, sunt părinți care se declară mulțumiți de serviciile prestate de aceeași doctoriță în cazul lor și spun că au primit și bon, iar copiii au fost foarte liniștiți în timpul procedurilor:

„Mergem la doamna Iana de mai bine de 10 ani. Suntem foarte mulțumiți din prima vizită. Știu sigur că pacienți ca noi sunt foarte mulți, la rândurile și programările lungi ce stau la ușa ei”, a comentat Victor.

Care a fost reacția doctoriței la acuzațiile ce i se aduc, dar și poziția Avocatului poporului pentru drepturile copilului și cea a FISC și ANSP, precum și ce ar putea întreprinde părinții în astfel de cazuri, potrivit avocatei Violeta Gașițoi vedeți pe UNIMEDIA.

0Shares

Lilia Strîmbanu

https://shok.md/