Trei motive pentru care te simți stresat atunci când încerci să te relaxezi și ce poți face în acest sens

 Trei motive pentru care te simți stresat atunci când încerci să te relaxezi și ce poți face în acest sens

Ai încercat vreodată să te relaxezi, doar ca să te simți copleșit de sentimentul de stres și de gânduri negative? Se pare că mulți dintre noi experimentăm asta, motiv pentru care unii au inventat sintagma „relaxarea stresului”. Iată ce trebuie să faci când ești stresat, chiar și când încerci să te relaxezi, scrie SHOK.md cu referire la playtech.

Chiar dacă relaxarea stresului este un termen nou, el descrie anxietatea indusă de relaxare, care a fost studiată de ani de szile. Se dovedește, prin studii, că acest lucru se întâmplă între 30% și 50% dintre oameni atunci când încearcă să facă lucruri relaxante, provocând simptome de stres (cum ar fi bătăile rapide ale inimii sau transpirația). Acest lucru se poate transforma într-un cerc vicios, distructiv, în care nu pot atenua stresul pe care îl experimentează, ceea ce ar putea duce la apariția mai multor emoții negative și atacuri de panică.

Nu toată lumea va experimenta relaxarea stresului. Unele cercetări sugerează chiar că persoanele care au anxietate pot fi mai predispuse la aceasta. Dar iată doar câteva dintre motivele pentru care se întâmplă și ce poți face pentru a trece peste.

A pretinde că o problemă nu există – cunoscută și sub numele de negare – este una dintre cele mai puțin eficiente strategii de a face față stresului. În cazul relaxării stresului, acest lucru ar putea fi negarea că ești stresat de la început.

Perioadele scurte de negare ne pot ajuta, de fapt, să ne adaptăm la schimbare. De exemplu, negarea poate ajuta o persoană să facă față emoțiilor după ce a experimentat moartea cuiva apropiat. Dar atunci când negarea este folosită frecvent pentru a face față factorilor de stres zilnic, îi poate lăsa pe oameni să se simtă perpetuu blocați.

Când ești în negare, corpul tău continuă să trimită semnale de stress, pentru a te îndemna să acționezi și să-ți rezolvi problemele. Acesta este motivul pentru care încercarea (și eșuarea) să te relaxezi, în loc să abordezi efectiv cauzele stresului, te poate face să te simți mai stresat.

Recunoști că simptomele de stres pot fi de ajutor. Corpul tău încearcă să te alerteze că o problemă trebuie rezolvată, așa că își activează toate resursele fiziologice pentru a te ajuta să faci asta. De exemplu, o frecvență cardiacă crescută ajută corpul să transporte mai mult sânge oxigenat către creier, astfel încât creierul să poată găsi o soluție rapidă la problemele care îți provoacă stres.

Notează-ți cele mai profunde gânduri și sentimente asociate cu stresul tău. Acest lucru te va ajuta să înțelegi sursa stresului, astfel încât să poți face față. De exemplu, nu are niciun rost să faci zilnic meditație pentru a elimina stresul, dacă cauza stresului tău este suprasolicitarea. În acest caz, vorbirea efectivă cu un manager sau un coleg pentru a-ți ajusta volumul de muncă ar ajuta la eliberarea stresului mai mult decât ar putea face activitățile relaxante.

Gândește în afara cutiei. Când suntem stresați, am putea crede că doar anumite activități (cum ar fi meditația sau exercițiile fizice) ne pot ajuta să ne relaxăm. Dar să vorbești cu prietenii sau cu familia sau să folosești o aplicație sau o resursă online, ar putea fi o modalitate mai bună de a-ți aborda stresul și de a te ajuta să te simți mai bine.

 

Maria Palade

https://shok.md/