Un avion a zburat de la Londra la Detroit cu 1.000 de bagaje și niciun pasager. Criza din aeroporturi se transformă în „airmaghedon”

 Un avion a zburat de la Londra la Detroit cu 1.000 de bagaje și niciun pasager. Criza din aeroporturi se transformă în „airmaghedon”

Compania aeriană americană Delta Air Lines a făcut „un pas creativ” pentru a rezolva problema din ce în ce mai gravă a bagajelor pasagerilor care ajung pe aeroportul londonez Heathrow. Compania a oganizat o cursă aeriană de la Londra la Detroit în care a transportat 1.000 de bagaje și zero pasageri, relatează SHOK.md, cu referire la digi24.

Lipsa de personal și numărul tot mai mare de turiști au provocat o criză pe aeroporturi în ultimele săptămâni. Acum are și un nume: „airmaghedon”. Ca răspuns la zborurile anulate și la plângerile pasagerilor că li s-au pierdut bagajele, conducerea aeroportului Heathrow a anunțat companiile aeriene că va limita numărul de pasageri la 100.000 pe zi și le-a cerut să reducă numărul de curse operate.

În aceste condiții, Delta a găsit o modalitate de a scoate bagajele pierdute din aeroport, deși nu a mai putut lua și pasageri.

„Echipele Delta au lucrat la o soluție creativă pentru a muta bagajele rămase la Londra-Heathrow pe 11 iulie, după ce un zbor a fost anulat din cauza restricțiilor privind volumul de pasageri de pe aeroportul Heathrow”, se arată într-un comunicat al companiei aeriene.

Zborul 9888 Delta de la Heathrow la hub-ul Delta din Detroit a zburat cu 1.000 de bagaje în Statele Unite, de unde echipele noastre au trimis mai departe bagajele clienților”, mai spune compania.

Delta și alte companii aeriene au fost afectate de lipsa de personal și de problemele de pe aeroporturi, ceea ce a cauzat anularea a aproape 30.000 de zboruri către, dinspre sau în interiorul Statelor Unite, potrivit serviciului de monitorizare FlightAware. Perturbbările au fost deosebit de grave în timpul weekendurilor prelungite, inclusiv cel de 4 iulie, Ziua Națională a SUA.

Situația este asemănătoare și în alte zone ale lumii. Atât companiile aeriene, cât și aeroporturile au dificultăți în gestionarea numărului în creștere de pasageri și bagaje. Restricțiile de călătorie au fost ridicate, iar oamenii vor să călătorească după doi ani de pandemie. Pe de altă parte, aeroporturile și companiile aeriene au renunțat la mulți angajați în timpul restricțiilor COVID și nu au reușit încă să-i înlocuiască, iar cei rămași nu fac față.

Citește și