Euro crește, în timp ce Dolarul scade: Cursul valutar afișat de BNM pentru astăzi
Vara cheltuită pe Facebook: Platon, lider absolut, iar Guvernul, pe locul 6 la bani investiți în sponsorizări. Iată topul generoșilor

Zeci de mii de euro au cheltuit moldovenii din 9 mai până în 6 august pentru sponsorizări pe Facebook. Lider absolut la cheltuieli este omul de afaceri Veaceslav Platon, cu pagina sa „pentru Moldova Liberă”. Din top 10 nu lipsește Guvernul cu o sumă ce aproape 5 mii de euro, urmat de Ministerul de Externe cu peste 4 mii de euro – cheltuieli pentru promovarea Summit-ului european de la începutul lunii iunie, scrie UNIMEDIA.
Pe lângă investițiile de sponsorizare ale Guvernului, bani pe facebook a cheltuit și premierul Dorin Recean. Este vorba de peste 2 mii de euro în ultimele 90 de zile.

Unele dintre paginile care au cheltuit sume grase în această vară pentru sponsorizări pe Facebook au fost șterse, cum ar fi „Moldova mea de Vis, care alături de „Moldova înainte”, „Moldova cosi”, „Gagauz i ya”, „Mâncare și rețete din Moldova”, „Orhei azi”, „Raport de Știri Moldova”, „Tere Moldova” au promovat Partidul Șor, care nu mai există și pe liderul acestuia, Ilan Șor.
Guvernul a investit cei mai mulți bani în sponsorizarea anunțurilor despre locurile vacante în instituțiile statului, iar Veaceslav Platon și-a promovat practic toate postările de pe rețea.
În trei ani de zile, moldovenii au cheltuit peste jumătate de milion de euro pentru publicitate pe Facebook.
Lider absolut este Ilan Șor, cu 118 mii euro, urmat de la PAS, cu 39 de mii de euro (+ 8600 euro, pagina în limba rusă). În top cinci intră Veaceslav Platon, precum și pagina jurnalistei cu care are un copil, Natalia Morari, urmată de președinta Maia Sandu, cu o sumă de peste 20 mii euro, bani care, cel mai probabil, au fost cheltuiți în campania pentru prezidențiale din toamna anului 2020.
captură