Goana după Bing Dwen Dwen, mascota Olimpiadei de la Beijing. Chinezii stau ore întregi la cozi pentru a cumpăra un ursuleț panda

 Goana după Bing Dwen Dwen, mascota Olimpiadei de la Beijing. Chinezii stau ore întregi la cozi pentru a cumpăra un ursuleț panda

„Bing Dwen Dwen”, mascota Jocurilor Olimpice de Iarnă de la Beijing, a depășit total așteptările organizatorilor cu privire la vânzare. Oricât de des ar suplimenta stocurile, ursulețul panda dispare din magazine, online și fizice, în cel mult o jumătate de oră. Oamenii se pun la cozi dis de dimineață, cu mult înainte ca magazinele să se deschidă, pentru a pune mâna pe unul dintre suvenirurile cu mascota „Bing”, scrie SHOK.md cu referire la digi24.

Magazinul de suveniruri a fost probabil cel mai râvnit loc la Jocurile Olimpice de Iarnă din acest an, și asta datorită mascotei aleasă de guvernul chinez drept simbol oficial al competiției – Bing Dwen Dwen, un urs panda dolofan.

De când s-a dat start JO, magazinul s-a lăudat cu cozi lungi, de zeci și chiar sute de oameni, în fiecare zi. Un angajat al personalului a declarat pentru CNN că magazinul se deschide abia la ora 10 a.m., dar oamenii încep să se alinieze afară la ora 6 a.m., în speranța că vor putea pune mâna pe unul dintre suvenirurile cu Bing.

Deși angajații au lipit afișe pentru a informa că majoritatea suvenirurilor s-au vândut, oamenii nu au renunțat și au continuat să aștepte pentru a reuși să cumpere ultimele articole rămase în magazin – câteva pin-uri cu ursulețul panda pe schiuri. Printre suvenirurile puse la bătaie se numărau pernele pentru gât, ceainice și căni de ceai, pungi și termosuri.

Cozi în frig pentru achiziționarea ursulețului panda

Organizatorii JO Beijing 2022, luați prin surprindere de cererea mare de mascote

Potrivit site-ului oficial al Jocurilor Olimpice, „Bing” are mai multe semnificații în mandarină, dar cel mai comun sens este „gheață”. Cuvântul simbolizează, de asemenea, puritatea și puterea. „Dwen Dwen” înseamnă robust și plin de viață.

Mascotele Jocurilor Olimpice sunt rar vândute în atâtea exemplare încât să fie nevoie de suplimentarea stocurilor. De exemplu, „Vinicius”, mascota JO Rio 2018 nu a reușit să iasă din anonimat, la fel ca trioul de mascote din cadrul JO 2002.

Analiștii estimează că produsele cu licența JO Beijing 2022 vor genera vânzări de aproape 400 de milioane de dolari, potrivit Reuters.

Pe rețelele sociale, fanii Olimpiadei susțin că motivul pentru care cumpără astfel de suveniruri este acela că îi fac să se simtă parte a competiției.

Maria Palade

https://shok.md/

Citește și