Pericolul uriaș din spatele consumului de alcool pe fondul stresului. La ce alternative sănătoase poți să apelezi pentru relaxare sigură

 Pericolul uriaș din spatele consumului de alcool pe fondul stresului. La ce alternative sănătoase poți să apelezi pentru relaxare sigură

Consumul de alcool a crescut cu 14% față de anul precedent, potrivit unui sondaj publicat în JAMA Network Open.

Oamenii apelează la băutură pentru a putea face față stresului. „Alcoolul și alte substanțe ne pot face să ne simțim bine pe moment, dar apoi efectele pe termen lung pot să fie dăunătoare”, spune Brittany LeMonda, neuropsiholog la Spitalul Lenox Hill, din New York City, scrie presa străină.

Trebuie să știți că sunt și alte alternative sănătoase pentru a vă relaxa, spun specialiștii.

Alternative sănătoase pentru relaxare

Apelați la un puzzle. Puzzle-urile fac ordine în haos, ceea ce ne oferă un sentiment de control. Ele sunt, de asemenea, o distragere a atenției de la lumea reală și sunt o modalitate de a face mintea și corpul să lucreze în tandem. Și este o călătorie cu o destinație reală.

Dacă nu îți plac puzzle-urile, încearcă cărțile de colorat pentru adulți. Reduc și ele anxietatea.

Poți să practici meditația. Și dacă ai crezut că a medita înseamnă doar să stai ore-n șir pe podea, să știi că nu e așa. Un studiu, publicat în 2019, a constatat că doar 13 minute de meditație pe zi timp de opt săptămâni duce la o stare de spirit crescută și reduce anxietatea.

Zâmbește și fă afirmații pozitive

Zâmbește în timp ce te gândești la persoanele dragi! Închide ochii și inspiră adânc și încet. Expiră încet și eliberează orice tensiune din umerii tăi. Cu ochii încă închiși, imaginează-ți partenerul, prietenul, persoana iubită sau părintele zâmbindu-ți.

Afirmațiile pozitive pot dura mai puțin de un minut. „Gândurile noastre ne pot influența foarte mult starea de spirit și perspectiva”, spune Amanda Beaver, dietetician de wellness la Houston Methodist Wellness Services.

„Depărtează-te de biroul tău și observă culoarea cerului”, spune Amanda. „Observați cum frunzele sunt mișcate de vânt. Observă cum se simte căldura soarelui pe fața ta”, a adăugat Amanda.

Privește cerul și fă sport

Este foarte important să faci sport. Un studiu, publicat în 2018 în Health Promotion Perspectives, a constatat că 10 minute de mers în viteză îmbunătățesc starea de spirit, în comparație cu lipsa activității.

„S-a demonstrat că exercițiile fizice schimbă, de fapt, creierul din punct de vedere structural”, spune Julia Chester, profesor de științe psihologice la Universitatea Purdue din West Lafayette, Indiana. „Este sănătos pentru creier, deoarece crește oxigenul, fluxul sanguin și hormonii care susțin neuronii din creier”, a explicat aceasta.

Nu uita să stai la soare! „Soarele stimulează de fapt receptorii din spatele retinei care stimulează eliberarea hormonilor și ne ajută să reglam tiparele de somn”, spune Chester.

Yoga poate ameliora stresul, vă poate ridica starea de spirit, poate îmbunătăți somnul, poate reduce durerea și multe altele.

Întinderea înainte de a merge la culcare poate ajuta la asigurarea unui somn potrivit, și e un alt mod de a evita stresul.