(VIDEO) „Acesta este primul lucru pe care vreau să-l învețe”: Theo Rose, despre educația fiului său
Val de critici pentru Nike. A plătit un influencer transgender să facă reclamă unor bustiere de sport, acuzaţiile curg pe Twitter: „Este jignitor”
![Val de critici pentru Nike. A plătit un influencer transgender să facă reclamă unor bustiere de sport, acuzaţiile curg pe Twitter: „Este jignitor”](https://cdn.digita.media/shok/2023/04/img-850x513.jpg)
Compania Nike este intens criticată în mediul online, după ce a plătit un influencer transgender să facă reclamă unor bustiere de sport pe Instagram. Alegerea lui Dylan Mulvaney a stârnit un val de acuzaţii pentru că nu ar fi reuşit să reprezinte „corpurile feminine realiste”, relatează The Telegraph.
Dylan Mulvaney, o actriță în vârstă de 26 de ani și vedetă pe TikTok, a postat videoclipuri și fotografii pe pagina ei de Instagram, etichetând pagina Nike Women și adăugând hashtag-ul “Nike partener”, indicând că postarea a fost sponsorizată de marca de îmbrăcăminte sport.
Campania a condus la indignare pe rețelele de socializare, criticii punând la îndoială de ce unui model biologic masculin fără sâni i s-a cerut să modeleze un sutien sport.
Milli Hill, o autoare feministă, a spus că a găsit reclama „mai jignitoare decât pot exprima cuvintele”.
Ea a scris pe Twitter: „Ce s-a întâmplat cu toate lucrurile despre corpurile realiste ale femeilor din marketingul pentru femei? Cum se încadrează acest lucru în acea narațiune în care – se simțea că – se făceau progrese? Cum ar trebui să interpreteze fiicele mele adolescente acest mesaj?”
De la comentarii nu s-a abţinut nici Caitlyn Jenner, care a făcut tranziția de la bărbat la femeie în 2015. Aceasta a numit parteneriatul dintre Nike şi Mulvaney “un scandal”, potrivit New York Post.
„Fiind o persoană care a crescut uimită de ceea ce a făcut [cofondatorul Nike] Phil Knight, este păcat să vezi o astfel de companie americană emblematică atât de woke!” a scris ea pe Twitter. “Putem fi incluzivi, dar nu în detrimentul majorității în masă a oamenilor și să avem o oarecare decență, în timp ce suntem incluzivi. Acesta este un scandal”.
Ea nu a explicat însă modul în care parteneriatul Nike cu Mulvaney a făcut rău majorității în masă a oamenilor, dar a postat pe Twitter: „Încetează să încerci să ștergi femeile”, cu majuscule.
As someone that grew up in awe of what Phil Knight did, it is a shame to see such an iconic American company go so woke! We can be inclusive but not at the expense of the mass majority of people, and have some decency while being inclusive. This is an outrage. https://t.co/VJoLCvTyBt
— Caitlyn Jenner (@Caitlyn_Jenner) April 6, 2023
Şi parteneriatul lui Bud Light cu starul transgender de pe TikTok a stârnit indignare printre conservatori, după ce vedeta a postat pe Instagram un concurs şi a prezentat mai multe cutii de bere cu faţa ei pe acestea.