Val de critici pentru Nike. A plătit un influencer transgender să facă reclamă unor bustiere de sport, acuzaţiile curg pe Twitter: „Este jignitor”

 Val de critici pentru Nike. A plătit un influencer transgender să facă reclamă unor bustiere de sport, acuzaţiile curg pe Twitter: „Este jignitor”
0Shares

Compania Nike este intens criticată în mediul online, după ce a plătit un influencer transgender să facă reclamă unor bustiere de sport pe Instagram. Alegerea lui Dylan Mulvaney a stârnit un val de acuzaţii pentru că nu ar fi reuşit să reprezinte „corpurile feminine realiste”, relatează The Telegraph

Dylan Mulvaney, o actriță în vârstă de 26 de ani și vedetă pe TikTok, a postat videoclipuri și fotografii pe pagina ei de Instagram, etichetând pagina Nike Women și adăugând hashtag-ul “Nike partener”, indicând că postarea a fost sponsorizată de marca de îmbrăcăminte sport.

Campania a condus la indignare pe rețelele de socializare, criticii punând la îndoială de ce unui model biologic masculin fără sâni i s-a cerut să modeleze un sutien sport.

Milli Hill, o autoare feministă, a spus că a găsit reclama „mai jignitoare decât pot exprima cuvintele”.

Ea a scris pe Twitter: „Ce s-a întâmplat cu toate lucrurile despre corpurile realiste ale femeilor din marketingul pentru femei? Cum se încadrează acest lucru în acea narațiune în care – se simțea că – se făceau progrese? Cum ar trebui să interpreteze fiicele mele adolescente acest mesaj?”

De la comentarii nu s-a abţinut nici Caitlyn Jenner, care a făcut tranziția de la bărbat la femeie în 2015. Aceasta a numit parteneriatul dintre Nike şi Mulvaney “un scandal”, potrivit New York Post.

„Fiind o persoană care a crescut uimită de ceea ce a făcut [cofondatorul Nike] Phil Knight, este păcat să vezi o astfel de companie americană emblematică atât de woke!” a scris ea pe Twitter. “Putem fi incluzivi, dar nu în detrimentul majorității în masă a oamenilor și să avem o oarecare decență, în timp ce suntem incluzivi. Acesta este un scandal”.

Ea nu a explicat însă modul în care parteneriatul Nike cu Mulvaney a făcut rău majorității în masă a oamenilor, dar a postat pe Twitter: „Încetează să încerci să ștergi femeile”, cu majuscule.

Şi parteneriatul lui Bud Light cu starul transgender de pe TikTok a stârnit indignare printre conservatori, după ce vedeta a postat pe Instagram un concurs şi a prezentat mai multe cutii de bere cu faţa ei pe acestea.

 

0Shares

Aura Mereuta

https://shok.md