Meta anunță venituri mai mici din reclame și estimează o scădere și pentru trimestrul viitor

 Meta anunță venituri mai mici din reclame și estimează o scădere și pentru trimestrul viitor

Meta Platforms Inc, compania-mamă a Facebook și Instagram, a emis o prognoză sumbră pentru trimestrul al treilea al acestui an, după ce a anunțat miercuri prima scădere trimestrială a veniturilor față de aceeași perioadă a anului trecut. Temerile privind o posibilă recesiune economică și presiunile concurenței au afectat vânzările de reclame digitale ale platformei, relatează SHOK.md, cu referire la digi24.

Acțiunile companiei au scăzut cu aproximativ 4,6% în urma acestui anunț.

Compania a spus că se așteaptă ca veniturile din trimestrul al treilea să fie de asemenea mai mici, ceea ce ar însemna o a doua scădere față de anul anterior.

Veniturile totale, care constau aproape în întregime din vânzări de reclame, au scăzut cu 1%, la 28,8 miliarde de dolari în al doilea trimestru încheiat la 30 iunie, de la 29,1 miliarde de dolari anul trecut. Cifra este ceva mai mică proiecțiile de pe Wall Street, de 28,9 miliarde de dolari, potrivit companiei de analiză financiară Refinitiv.

Meta, care operează Facebook, cea mai mare platformă de social media din lume, a raportat rezultate mixte în ceea ce privește utilizatorii.

Asfel, utilizatorii activi pe lună ai Facebook au ajuns la 2,93 miliarde în al doilea trimestru, ușor sub așteptările analiștilor, reprezentând o creștere de 1% față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce utilizatorii activi zilnici au depășit estimările, ajungând la 1,97 miliarde.

La fel ca multe alte companii globale, Meta se confruntă cu o presiuni asupra veniturilor din cauza dolarului puternic, deoarece vânzările în valută străină sunt mai mici în dolari. Meta a spus că se așteaptă la o creștere de 6% a veniturilor în al treilea trimestru față de T2, pe baza cursurilor de schimb actuale.

Totuși, rezultatele Meta sugerează că încasările din vânzările de reclame online sunt împărțite între motoarele de căutare și rețelele sociale, acestea din urmă fiind afectate mai serios.

Alphabet Inc, cea mai mare platformă de anunțuri digitale din lume, a raportat marți o creștere a veniturilor trimestriale, deoarece vânzările de pe Google au depășit așteptările investitorilor.

Snap Inc și Twitter, pe de altă parte, au ratat țintele de încasări și au avertizat cu privire la o încetinire a pieței de publicitate în trimestrele următoare, ceea ce a dus la vânzări ample de acțiuni ale acestui sector.

Pe lângă presiunile economice, activitatea de bază a Meta se confruntă, de asemenea, cu o presiune specială, din cauza concurenței din partea aplicației TikTok și deoarece trebuie să-și adapteze reclamele la cerințele de confidențialitate impuse de Apple Inc anul trecut.

Directorii Meta le-au spus investitorilor că au făcut progrese în recuperarea veniturilor pierdute ca urmare a modificărilor din aplicațiile pentru Apple, dar au spus că revenirea la cotele anterioare este afectată de încetinirea economiei.

Ei au adăugat că Reels, clipurile scurte pe care Meta le promovează din ce în ce mai mult în feedurile utilizatorilor pentru a concura cu TikTok, generează acum venituri de peste 1 miliard de dolari anual.

Cu toate acestea, Reels canibalizează conținuturi mai profitabile pe care utilizatorii le-ar putea vedea în feedul lor, ceea ce înseamnă că 2022 va fi în continuare un an dificil pentru profituri, iar creșterea din Reels va deveni vizibilă abia de anul viitor, potrivit analiștilor.

„Sunt foarte afectați de toate acestea”, a spus Kim Forrest, de la Bokeh Capital Partners, referindu-se la încetinirea economică, precum și la concurența din partea TikTok și la ajustările pentru Apple.

„Meta are o problemă pentru că încearcă să concureze cu TikTok. Iar dacă vedete precum Kardashian spun că nu le plac modificările aduse la Instagram, Meta ar trebui să fie foarte atentă”, a adăugat Forrest.

Luni, doi dintre cei mai urmăriți utilizatori de pe Instagram, Kim Kardashian și Kylie Jenner, au cerut companiei să renunțe la sugestiile de conținut în stil TikTok și să revină la vechile criterii de conținut ale platformei sociale.

Directorul general al Meta, Mark Zuckerberg, nu pare să fie totuși influențat de acest apel.

Aproximativ 15% din conținutul de pe Facebook și Instagram este recomandat în prezent de softurile de inteligență artificială de pe conturi pe care utilizatorii nu le urmăresc în mod activ, iar acest procentaj se va dubla până la sfârșitul anului 2023, le-a spus el investitorilor.

Citește și